Національна академія аграрних наук України Науково-методичний і координаційний центр з наукових проблем
розвитку АПК України
UA EN
У 2020 році Україна знову імпортувала напоїв більш ніж на півмільярда доларів США – Інститут аграрної економіки 22.03.2021

У 2020 році Україна знову імпортувала напоїв більш ніж на півмільярда доларів США – Інститут аграрної економіки


За результатами 2020 року вартість імпортованих алкогольних і безалкогольних напоїв в Україну становила 587 млн дол. США, що на 10 % перевищило показник 2019 року, поінформував заступник директора Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», академік НААН Микола Пугачов.

За його словами, левову частку у структурі вітчизняних закупівель продукції цієї групи агропродукції торік традиційно зайняли алкогольні напої з концентрацією спирту менш як 80 %. Це переважно коньяк, віскі, горілка, лікери і солодкі наливки, яких було імпортовано близько 74 тис. т на суму 227 млн дол. США.

Виноградних та інших вин ввезено майже 91 тис. т вартістю 224 млн дол. США.

Імпорт природних і мінеральних вод склав торік 126 тис. т на суму 68 млн дол. США, а солодового пива – 70 тис. т вартістю 67 млн дол. США.

По кожному виду напоїв головні країни-постачальники відрізнялись, зауважив Микола Пугачов. Зокрема, найбільші закупівлі природних і мінеральних вод вітчизняні імпортери здійснили в Грузії та Польщі, пива – в Мексиці, Бельгії та Німеччині. Різні вина закуповувалися переважно в Італії, Франції, Грузії та Іспанії, а міцний алкоголь – у Великій Британії, Грузії, Ірландії, Німеччині та Вірменії.

Загалом основним постачальником напоїв в Україну минулого року стали держави Євросоюзу. Вони забезпечили близько 2/3 вартісних обсягів імпорту, зазначив експерт. При цьому на загальні поставки даної продукції з Італії припало 18,5 % вартості імпорту, з Грузії – 14,9 %, Великої Британії – 8,7 %, Франції – 6,7 %.Німеччини – 6,5 %,

Значний попит на імпортні алкогольні та безалкогольні напої має зберегтись в Україні і нинішнього року, адже вони поступово стають більш звичними продуктами для вітчизняних споживачів, підсумував Микола Пугачов.


Повернення до списку