Національна академія аграрних наук України Науково-методичний і координаційний центр з наукових проблем
розвитку АПК України
UA EN
В експорті продукції м’ясної групи зберігається тенденція диверсифікації – ННЦ Інститут аграрної економіки 17.11.2015

В експорті продукції м’ясної групи зберігається тенденція диверсифікації – ННЦ Інститут аграрної економіки

У січні-вересні 2015 року зберігалася позитивна тенденція диверсифікації та переорієнтації експорту вітчизняного м’яса та субпродуктів з російського ринку на ринки країн Європи та Азії, поінформував заступник директора з наукової роботи Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки», д.е.н. Микола Пугачов.

За 9 місяців 2015 року Україна експортувала продукції цієї групи на 278 млн дол. США, що на 3,2% більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Основним імпортером українського м’яса та субпродуктів стала Російська Федерація, частка якої в експорті продукції цієї групи становить 32,2%. Експорт до РФ у січні-вересні 2015 року перевищив показники за відповідний період 2014 року майже вдвічі і становив 89,6 млн дол. США.

Друге місце в рейтингу зберіг за собою Ірак, який за 9 місяців цього року імпортував продукції на 47,3 млн дол. США – 17%.

На азійському напрямі також активно розвивається торгівля з Йорданією (3,2%), яка за січень-вересень 2015 року закупила українського м’яса та субпродуктів майже втричі більше, ніж торік – на 8,8 млн дол. США. Це у 2,8 раза перевищило минулорічний показник країни за відповідний період і дозволило їй переміститися з 17 на 6-е місце у рейтингу основних імпортерів.

Посилюють свої позиції імпортерів українського м’яса та субпродуктів й інші країни Азії: Єгипет (2,5%), Об’єднані Арабські Емірати (2,0%), Гонконг (1,0%). До топ-20 також увійшли В’єтнам, Лівія, Кувейт та Ліван. Загалом, зазначені азійські країни споживають приблизно 30% вітчизняних поставок продукції цієї групи за кордон.

У січні-вересні 2015 року активізувався експорт до країн – членів ЄС. Зокрема, Нідерланди утримали за собою 3-є місце в рейтингу, закупивши українського м’яса та субпродуктів на 26,6 млн дол. США – 9,6%. На п’ятому місці – Німеччина, яка за результатами зазначеного періоду посідала лише 19-е місце в рейтингу імпортерів. За 9 місяців цього року вона більш, ніж у 5 разів, збільшила обсяги імпорту українського м’яса – до 12,3 млн дол. США. До 20-ки імпортерів цієї групи продукції за результатами 9 місяців 2015 року увійшла також Ірландія (0,6%), зазначив Микола Пугачов.

###

Національний науковий центр «Інститут аграрної економіки» заснований у 1956 році в м. Київ як науковий центр з розробки економічних основ формування і здійснення аграрної політики в Україні, актуальних проблем теорії і практики розвитку агропромислового комплексу, організації впровадження у виробництво досягнень економічної науки, здійснення координації досліджень та підготовки наукових кадрів.

Указом Президента України від 12 січня 2004 року № 48 Інституту надано статус національного наукового центру.

Головним завданням Інституту є розробка економічних основ формування аграрної політики в Україні, проведення дослідження актуальних проблем розвитку агропромислового комплексу, організація впровадження у виробництво досягнень аграрної науки, здійснення координації досліджень та підготовка кадрів.

Контактна особа:

Лариса Басанська,

Тел.: +38 044 258 31 12

Відділ науково-організаційного забезпечення та координації досліджень

Ел. пошта:press@iae.org.ua

Національного наукового центру «Інститут аграрної економіки»

Веб-сайт: www.iae.org.ua



Повернення до списку